Társalkodsz vagy pénzt keresel?

Mi az a határ, amíg el érdemes viselned az ügyfél locsogását? Meddig tart a bizalom és a kölcsönös szimpátia elnyerése és mikor megy ez már a bevételed rovására?

Csörög a telefonod, egy eladó keres hogy menj ki a lakására, mert olvasta a „Lakást keresek a környéken” hirdetésed és kíváncsi a feltételeitekre. Vagy Te esetleg hívtál fel egy eladót, hogy szívesen hirdetnéd a lakását. A lényeg hogy kijutottál hozzá.

Győzelem! Kijutottál, és újabb megbízás lehet belőle!

Megbeszélt időpontban kimész és elbeszélgettek. Felbecsülöd az ingatlan árát, amivel ő elégedett. Beszélgettek erről arról, de végül csak úgy váltok el, hogy „majd még átgondolom”.

Semmi baj, morfondírozol, hiszen nem lehet minden kimenetelkor egyből megbízást is kötni, nem mindenki engedi. A belső vészcsengőd elkezd halkan csipogni, itt valami nem kóser.

Lehet, hogy csak nem voltál elég meggyőző, nem tudtál az összes kifogására érdemben felelni.

Néhány nap múlva ismét megkeresed, vagy ő hív fel téged és megbeszélitek, hogy kimész hozzá újból.

Ismét elbeszélgettek, de megint nem akar megbízást adni.

Belső vészcsengőd ebben az esetben már hangosan kell, hogy üvöltsön.

A kérdés az, hogy vajon miért nem és Te meddig vagy ezt hajlandó csinálni?

Érdemes rájönni, hogy miért teszi ő ezt veled. A legvalószínűbb, hogy a legelső alkalommal felmért, hogy Te egy kellemes modorú ember vagy, akivel jó elbeszélgetni. Az is lehet, hogy csak unatkozik és társalkodó partner keres, és úgy gondolja benned megtalálta.

Sokan vannak odahaza napközben – főleg idősebbek – akik unatkoznak. Nem akarnak megbízni, mert úgy gondolják maguk is el tudják adni ingatlanukat.

Egy ingatlanra maximum két alkalommal érdemes kimenni, szerződéskötés nélkül. Ha a második alkalommal sem tudod megkötni és úgy érzed minden kérdésére válaszoltál, akkor csak abban az esetben menj ki harmadszorra is, ha előtte rákérdezel, hogy „ez alkalommal ugye már csak a szerződéskötés miatt fogtok találkozni?”.

Ha a válasza igen, akkor menj ki. Ha nem egyenes választ ad, akkor mondd meg neki, hogy szívesen kimész hozzá szabadidődben beszélgetni, mert számodra is szimpatikus (az a kötelező bókolás és udvariaskodás), de munka közben ez sajnos a többi ügyféltől veszi el az idődet.

Az pedig már csak rajtad fog múlni hogy a szabadidődben tényleg kimész-e hozzá… :)

Ha az első alkalommal nem ért valamit, vagy megválaszolatlan kérdés maradt benne, akkor búcsút mondhatsz a megbízási szerződésednek. Ez esetben viszont nem is fog újból hívni. Akkor fog ismét találkozni veled, ha csak társalogni akar, függetlenül attól hogy van-e megválaszolatlan kérdése vagy sem.

A megoldás menete tehát a következő:

Kezeld a kifogásaikat már a legelső alkalommal és még akkor kösd meg velük a megbízási szerződést. Ha egy csepp bizonytalanságuk vagy megválaszolatlan kérdésük is van veled vagy az általad közvetített szolgáltatás bármely részével kapcsolatban, akkor nem fog szerződést kötni veled.

Kérdezz rá, nyíltan, hogy milyen kérdésre nem válaszoltál eddig, amit pedig ő nagyon szeretne megtudni csak esetleg nem mer Tőled megkérdezni (vagy Te nem értetted hogy mit akar kérdezni, holott már feltette a kérdést)?

Ha pedig minden kérdésére ismeri a választ, és újból találkozni hajlandó veled, akkor kezdj el gyanakodni, hogy a személyedet keresi-e vagy a szolgáltatásod. Szerintem az előbbit…

Ez esetben már csak rajtad múlik, hogy társalkodni akarsz-e vagy inkább pénzt keresni a többi eladó ingatlanának eladásával…